W tym artykule poznasz zalety budowy strony w oparciu o dedykowane rozwiązania podstron tworzonych w oparciu o landingpage. Czym jest landingpage oraz jak skutecznie generować z nich leady.
Strona internetowa, a landingpage
Tworząc stronę internetową wykorzystujemy do jej budowy typowe elementy takie jak sekcja hero, sekcję baneru, sekcję tworzącą content oraz inne rozwiązania charakterystyczne dla typowych layoutów stron internetowych. Jeżeli całość projektu tworzy spójny przekaz i rozwiązanie poparte analizą użytkownika i prowadzeniem go po stronie w sposób czytelny i prosty w nawigacji to praktycznie taka strona internetowa śmiało może generować ruch i zapytania. Warto też efekty i wstępne założenia monitorować w Google Analitycs by na podstawie danych wyciągać świadome wnioski, które posłużą nam do poprawiania i ulepszania strony.
Co jednak w przypadku jeżeli chcemy zbierać leady z odpowiednio dedykowanych fraz kluczowych czy kampani Adwords ?
Czym są landingpage ?
Strony lub podstrony typu landingpage to odpowiednio przygotowane rozwiązania do zbierania leadów.
W przypadku stron typu landingpage są to strony onepage które powinny:
- zawierać skrótowo informację o usłudze, produkcie,
- zawierać realne potwierdzenie np: w formie opinii i zastosowanie,
- posiadać prosty formularz z możliwością zgłoszenia / zamówienia produktu /
Warto poznać przykłady stron typu landingpage by móc dla własnych potrzeb zainspirować się rozwiązaniami które stosowane są przez najlepszych na świecie. To co sprawdza się u korporacji warto wdrażać również w małych biznesach i przez analogię na mniejszą skalę stosować.
Inną kwestią stron lądowania są dedykowane podstrony przygotowane jako landing page.
Podstrony jako landing page – co to jest ?
Każdą stronę internetową przygotowaną z odpowiednio dobraną i zaprojektowaną architekturą w każdej chwili / o ile korzysta z systemu CMS / możemy rozbudować o dodatkowe podstrony typu właśnie landingpage. Twój odbiorca, wchodząc na stronę internetową jeżeli jest świadomy i zdecydowany niekoniecznie będzie chętny do analizy i poszukiwania informacji i rozczytywania się w zawiłej ofercie podstron usługowych by dowiedzieć się czy produkt jest dla niego czy nie (lub czy masz go w ofercie)
Krótkie podstrony usług typu landingpage
Warto wprowadzić na swojej stronie na najwyższym poziomie drzewa kategorii lub architektury informacji krótkie i zwięzłe podstrony jasno komunikujące ofertę, usługi.
Optymalizacja SEO WordPressa
Zdecydowanie znakomita większość stron oparta jest o WordPress. Wychodząc z tego założenia warto jest dokonać nawet samodzielnie optymalizacji strony na tym systemie CMS. Wystarczy instalacja wtyczki do SEO np: yoast, dzięki której będziemy mogli przygotować nasz landingpage pod frazy kluczowe odpowiednio ustawiając je w treści, meta opisach jak meta title i description.
Adresy url dla landingpage
Ważne aby każda usługa, oferta posiadała własny dedykowany i fizyczny adres url oraz optymalizację SEO co w przypadku realizacji landingpage (strony lądowania) jest bardzo prosto do zrobienia. Zobacz jak optymalizować wordpress dla SEO
Jak krótko i zwięźle przedstawić ofertę na podstronach landingpage
Odpowiednia struktura strony lądowania to podstawa jego skuteczności. Ważnym aspektem w budowie tego typu podstron jest umieszczenie najważniejszych informacji oraz formularza w części hero (sekcji przed przewinięciem). W ten sposób użytkownik może dokonać akcji bez potrzeby przewijania podstrony.
Dedykowane podstrony landingpage
Są to (lub być powinny) krótkie i proste podstrony przedstawiające w czytelny sposób :
- najważniejsze informacje o produkcie lub usłudze,
- dające możliwość np: pobrania ebooka, pobrania wersji demo, zapisania się na webinar etc.
W ten sposób umieszczając np: jedną tylko podstronę typu landing-page dostępnej z menu głównego w formie guzika CTA, zyskujemy przewagę nad dotarciem użytkownika i jasnym komunikatem już po wejściu na stronę gdzie kierować się w przypadku chęci wypróbowania produktu lub usługi.
Czy landingpage są mi potrzebne ?
Zdecydowanie tak. W przypadku prowadzenia kampani adwords, reklam na Facebook, ruch z nich powinniśmy właśnie kierować na docelowe podstrony lądowania, które będą skondensowaną ofertą zoptymalizowaną pod frazy kluczowe (dzięki temu osiągniemy lepszą konwersję niż w przypadku ustawiania reklam dla podstron ogólnych, informacyjnych, a w szczególnym przypadku ‘złej’ kampanii realizujące cele dla strony głównej).