Tak naprawdę mało która firma decyduje się na ten ruch, aby zacząć prowadzić własną ,,działalność” blogową w internecie, jednakże te, które sukcesywnie ją realizują, zyskują na rozpoznawalności, i w większości stają się ogromnymi przedsiębiorstwami, które mają wielu fanów w całym kraju. Ale czy można zrealizować to tylko przy pomocy blogów internetowych?

Blog to tylko część odpowiedniej kampanii marketingowej

Teoretycznie można bawić się tu w fantazje w stylu przeznaczania grubych tysięcy złotych na przeprowadzenie odpowiednich kampanii, jednakże większość osób to mikroprzedsiębiorcy, którzy nie mają ochotę wydawać pieniędzy na reklamę, z racji tego że nie widzą w tym benefitu dla siebie. Co jest oczywiście błędem, ponieważ odpowiednio przygotowany blog o biznesie w którym ,,siedzimy”, potrafi zdziałać cuda – prowadzony w umiejętny sposób pozwala na przyciągnięcie do siebie osób, które są zainteresowane danym tematem z danej branży, na przykład IT, muzyka, bądź sztuka. Wcale też nie musimy się ograniczać do jednego tematu, ponieważ biznes prowadzony ,,po ludzku” jest o wiele bardziej chętnie odwiedzany, niż ten, który jest suchy oraz ,,sztywny”. Każdy chyba poznał taką firmę – nazwa zapewne kończy się na ,,ex”, obsługa to straszne buraki i ogólnie zakup czegoś brzmi jak łaska ze strony przedsiębiorcy. Naturalnie nikogo nie będziemy wytykać palcami, jednakże taki stereotyp praktycznie każdy Polak kiedyś poznał.

Łatwiejsze budowanie relacji z klientami

Tak jak już wcześniej wspominaliśmy, niektóre firmy wybiły się na szczyty popularności nie ze względu na niesamowitą jakość swoich produktów, a dzięki świetnemu rozegraniu marketingu w internecie. Nowe technologie pozwalają również na rozwinięcie przeróżnych grup, o które dbają sami klienci, (co jest samo w sobie świetnym zagraniem marketingowym) ale również jak i przeróżne konkursy i promocje dostępne tylko na stronie internetowej, co stymuluje tą chęć interakcji z daną firmą, przez co potencjalny klient jest o wiele bardziej chętny na kupno (nawet jeśli produkt jest nieco droższy) u tej firmy, która ma bardziej ,,ludzkie” oblicze.

Większa szansa na sprzedaż swoich usług

Aktualnie panująca pandemia jest najlepszym dowodem na to, że firmy które nie istnieją w internecie, bądź też po prostu nie dbają o swoje strony internetowe, upadają, bądź zawieszają swoją działalność, do czasu kiedy wirus z Wuhan przeminie z wiatrem. Jednakże tak naprawdę nie wiadomo ile to jeszcze potrwa, dwa tygodnie, miesiąc, rok. W tym czasie firmy działające w internecie, które od dawna dbają o swoją obecność w internecie, mają się dobrze, i biznes dla nich toczy się po normalnych torach, a nawet z racji tego że ludzie siedzą w domach, idzie lepiej niż zazwyczaj. To pokazuje tylko, jak ważne jest posiadanie obecności swojej strony internetowej, nie tylko przez firmy które bazują na usługach online, ale też przez te, które docelowo obsługują klienta stacjonarnie.

Zobacz więcej
Zobacz więcej od redakcja serwisu
Zobacz więcej w Biznes

Dodaj komentarz

Sprawdż także

Automatyka przemysłowa – jak dobrać rozwiązania do branży działalności firmy?

Dobrej jakości automatyka przemysłowa jest w stanie zupełnie odmienić całe przedsiębiorstw…