Stale rośnie liczba posiadaczy urządzeń elektronicznych z dostępem do internetu. Współczesny klient jest zapracowany, nie ma czasu na stanie w kolejkach, oczekuje natychmiastowej obsługi. Nic więc dziwnego, że bankowość elektroniczna trafiła na podatny grunt.

Bankowość elektroniczna

Bankowość elektroniczna jest formą usług bankowych umożliwiającą dostęp do rachunku za pomocą urządzenia elektronicznego. Klient ma możliwość sprawdzenia salda konta bankowego, historii wykonanych na rachunku operacji, wykonania przelewów, założenia lokaty terminowej. Może wykonywać operacje online na swoich kontach internetowych, np.: przenieść środki z jednego konta na drugie. Posiadacz konta jest użytkownikiem skomputeryzowanego systemu bankowego, którego istotną jest możliwość korzystania z usług bankowych w każdym miejscu i czasie.

Korzystając z konta mobilnie można przelewać pieniądze z jednego konta na konto w innym banku, zlecić zlecenia stałe, takie jak: comiesięczne opłaty, przelewy do ZUS-u i urzędu skarbowego, założyć lub zlikwidować kartę płatniczą, zmienić hasło dostępu. W internecie można korzystać z kart płatniczych. Przysługują one każdemu właścicielowi konta bankowego w wersji internetowej. Eksperci są zgodni, co do tego, że popularność bankowości elektronicznej będzie rosła. Przemawia za tym jej wygoda, szybkość realizacji usług i korzystniejsze oferty. Więcej będzie banków, które będą dostępne wyłącznie w sieci. Część klientów już unika zakupów za gotówkę, woli płacić kartą.

Bezpieczna bankowość internetowa

Pojawienie się internetowych oddziałów banków, a później także banków internetowych było rewolucją w bankowości. Bank przyszedł do klienta, otworzył się na jego potrzeby. Początkowo bankowość internetowa wzbudzała nieufność. Ludzie bali się o bezpieczeństwo swoich pieniędzy, a więc także o bezpieczeństwo życiowe, które jest o wiele ważniejsze od wygody i zaoszczędzonego czasu. W końcu w przypadku włamania na konto straciliby środki do życia.

W miarę upływu lat i rozwoju technik bezpieczeństwa internetowego kont, klienci przekonali się, że banki dokładają wszelkich starań, aby należycie zabezpieczyć środki na koncie. Bezpieczeństwo konta internetowego zależy od rozwagi właściciela konta. Nie wolno podawać hasła i numeru konta prywatnego, a do płatności w sieci najlepiej używać specjalnego, dodatkowego konta, otworzonego wyłącznie do celów internetowych transakcji. W przypadku kont internetowych bank pobiera opłaty za usługi w swojej realnej siedzibie. Trzeba sprawdzić, czy bank posiada tradycyjne oddziały. Bardziej wiarygodne są banki z oddziałami stacjonarnymi, ponieważ w razie problemów sprawę można załatwić osobiście w oddziale banku. Konta internetowe wybierają osoby zapracowane, które nie są zainteresowane chodzeniem od banku do banku w celu wykonania przelewów. Klient posiadający konto internetowe może korzystać z infolinii i ma podobny dostęp do kredytu, co klient oddziału stacjonarnego. Rozwój bankowości zmierza do zwiększenia usług internetowych.

Zobacz więcej
Zobacz więcej od redakcja
Zobacz więcej w Finanse

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdż także

Pomocnik finansowy – doradca finansowy

Klient, który nie potrafi połapać się bankowych ofertach funduszy inwestycyjnych, kredytów…