Prowadzenie małych sklepów jest domeną przede wszystkim biznesów rodzinnych. Pomimo dużej konkurencji takie sklepy wciąż mają rację bytu i dobrze prosperują pod warunkiem, że w okolicy nie ma zbyt dużo takich sklepów i ich właściciele potrafią czymś się wyróżnić od innych i zachęcić potencjalnych klientów do korzystania z ich usług.

Takie sklepy są wybierane głównie przez wieloletnich mieszkańców pobliskich bloków lub domów, którzy kupują swoje ulubione produkty i po nie specjalnie przychodzą. Zdarza się także, że kierownicy sklepów zamawiają określone produkty dla jednego z klientów. Trzeba jednak dobrze znać takie sklepy, żeby wiedzieć, jakie produkty są tańsze niż w innych, a których lepiej nie kupować, bo można przepłacić.

Prowadzenie małych sklepów – rządzi się swoimi prawami

Praca w takim małym sklepie rządzi się swoimi prawami. Pracownicy lepiej się znają niż osoby zatrudnione w supermarketach, na pewno łatwiej jest im o urlop czy dopasowanie godzin swojej pracy do osobistej sytuacji, mogą znaleźć zrozumienie u pracodawców dla swoich problemów. Małe sklepy mogą być otwarte w święta narodowe i kościelne, w czasie których supermarkety są pozamykane, jednak tylko pod warunkiem, że za ladą stanie sam właściciel. Często okazuje się, że zapotrzebowanie na różne produkty w czasie wolnym od pracy jest bardzo duże, albowiem w takich małych sklepach ustawiają się kolejki po wodę mineralną, napoje, alkohol, lody i inne produkty przydatne do zrobienia obiadu lub kolacji o których kupnie zapomnieliśmy poprzedniego dnia.

Czy warto prowadzić rodzinne piekarnie?

Produkty piekarnicze i cukiernicze są dostępne w wielu miejscach, także w supermarketach, gdzie są one wypiekane na bieżąco. W związku z tym nasuwać się może pytanie, czy wciąż opłaca się prowadzić rodzinne piekarnie? Wydaje się, że tak, ponieważ zapotrzebowanie na artykuły piekarnicze nigdy się nie skończy. Zaletą rodzinnych piekarni jest fakt, że ciągła produkcja tego samego typu bułek czy chleba sprzyja pozyskaniu sobie stałych klientów, którzy będą po nie przychodzić nawet przez kilka lat. Właściciele takich piekarni starają się udoskonalać swoją ofertę o specjalne wypieki świąteczne czy okolicznościowe. Klientów cieszy fakt, że mogą dokładnie przedstawić swoje wymagania wobec zamawianego produktu cukierniczego, a dodatkowo dobrze znają ludzi, u których złożyli dane zamówienie.

W wielu punktach piekarniczych oprócz typowych produktów można także zaopatrzyć się w wodę mineralną czy soki owocowe. Sprzedawane są także bagietki czy małe pizze. Często też zdarza się, że właściciele takich piekarni starają się o zgodę na założenie typowego lokalu gastronomicznego, gdzie sprzedawane są tanie zupy czy drugie dania. Dodatkowym atutem prowadzenia rodzinnej piekarni jest fakt, że podobnie jak we wszystkich innych tego typu firmach może ona zostać przepisana na dzieci, które będą mogły także na niej zarabiać. W razie czego będą mogły sprzedać budynek, w którym znajduje się piekarnia lub założyć w nim inną działalność gospodarczą.

Zobacz więcej
Zobacz więcej od redakcja
Zobacz więcej w Biznes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdż także

Lejek sprzedażowy pomoże zarobić małym firmom

Lejek sprzedażowy ma za zadanie zwiększyć sprzedaż, a więc dokonać tego, do czego dążą zar…