Tak, jak w życiu, tak też w diecie warto zachować zdrowy umiar. Często próbując zrzucić nadprogramowe kilogramy sięgamy po przekąski, które wydają się nam być z pozoru mało kaloryczne. Nic bardziej mylnego – niektóre z powodzeniem mogłyby posłużyć za niejeden solidny obiad biorąc pod uwagę ilość dostarczonych organizmowi kalorii.

Dieta, a przekąski

Owoce – te przez większość z nas są uważane za zdrowe i mało kaloryczne, kiedy tymczasem nie do końca tak jest. Wielu uważa, że powinno je się spożywać pięć razy dziennie, jednak nie o każdym owocu i warzywie można tak powiedzieć. Jest duża grupa owoców, z których lepiej jest zrezygnować, albo ograniczyć podczas odchudzania. Mowa przede wszystkim o egzotycznych, w tym o bananach, mango, ananasach, winogronach czy awokado.

Znajdź odpowiednią dietę dla siebie: http://www.dailynet.pl/odpowiednia-dieta-a-choroby-cywilizacyjne/

Zdecydowanie bardziej bezpieczną kategorią będąc na diecie są warzywa. Jednak także i tutaj są pewne wyjątki. Do jednych z najbardziej kalorycznych zaliczamy ziemniaka – nieważne czy będzie to ziemniak zwykły czy może fioletowy. Każdy jest kaloryczny. Kolejne przekąski warzywne o dużej kaloryczności to fasola, kukurydza, soczewica, cieciorka czy też groszek.

Na przekąski raczej warto wybierać pomidory, kalarepę, rzodkiewkę, cukinie, brokuły, kalafiora czy paprykę. W przypadku gdy nie mamy pomysłu na to, jak komponować potrawy, zawsze można sięgnąć po poradę doradcy żywieniowego lub zamówić catering pudełkowy.

Przekąski, a soki

Świeżo wyciskane soki smakują chyba większości z nas, jednak nie jest tak, że dbając o dobrą figurę będziemy mogli je pić do woli. W dziennym bilansie kalorycznym należy więc to uwzględnić. I tak dla przykładu szklanką soku z marchewki to 95 kalorii, natomiast 250 ml musu z pomarańczy czy ananasa to już prawie 130. Jeśli już będziemy mieli ogromną ochotę na wysokokaloryczny sok, po prostu możemy rozcieńczyć go z wodą.

Przekąski często potrafią być prawdziwą zgubą. Z pozoru małokaloryczne, a mogą posłużyć za gotowe danie pod względem zawartych w nich kalorii. Zanim więc sięgniemy po nie, dokładnie się zastanówmy nad tym, co powinno znaleźć się na naszych talerzach, kiedy dopadnie nas tzw. mały głód.

Głównym problemem osób pracujących jest brak czasu na przygotowywanie zdrowych posiłków. Czy da się temu zaradzić? Sprawdź na: diet4u.pl

Zobacz więcej
Zobacz więcej od redakcja
Zobacz więcej w Biznes

Dodaj komentarz

Sprawdż także

Jazda po alkoholu – dobrowolne poddanie się karze

Zgodnie z art. 178a § 1 kk, za prowadzenie pojazdu w stanie nietrzeźwości grozi kara grzyw…